אין זה סוד שמספר האנשים שמשתמשים באינטרנט לצורכי קניות עולה מדי שנה. בדיקות שנערכו בשנים האחרונות גילו ששמונים אחוז מהישראלים קנו מוצר אחד לפחות דרך האינטרנט והמספרים נמצאים בעלייה. הקניות נעשות דרך אתרי קניות מחו"ל ומישראל וכן דרך עסקים שמחזיקים חנות וירטואלית באתר שלהם.
בדרך כלל קניות דרך האינטרנט כוללות מוצרים ומכשירים שאין לנו צורך לראות או לבדוק אותם קודם לכן או לחילופין מוצרים של חברות טובות שאנחנו סומכים עליהן. זו הסיבה שרכישת מיקרוגל דרך חנות וירטואלית היא אופטימאלית. כפי שמיד נראה, מדובר באחד המוצרים שאין לנו צורך אמיתי ללכת לחנות בשביל לבדוק אותו, אנחנו יכולים לבצע את הרכישה באמצעות כרטיס אשראי דרך האינטרנט.
מה אנחנו בודקים כשאנחנו קונים מיקרוגל ולמה אנחנו יכולים לעשות את זה דרך חנות וירטואלית
נניח ואנחנו קונים בגד, אז ברוב המקרים אנחנו צריכים למדוד אותו, כשאנחנו קונים מזרון אנחנו רוצים להרגיש אותו, כשאנחנו קונים רכב אנחנו חייבים לבדוק אותו. כשאנחנו קונים מיקרוגל, אין לנו באמת מה לבדוק פיזית או מה לראות בשביל להחליט, המפרט שמוצג לנו יכול להספיק לנו בשביל להחליט.
כשאנחנו קונים מיקרוגל דרך חנות וירטואלית כל מה שאנחנו צריכים לדעת, מלבד המחיר כמובן, זה את היכולות הטכניות שלו. האם מדובר רק במיקרוגל או האם מדובר במכשיר משולב שכולל יכולות בישול ואפייה, האם הוא דיגיטלי או אנלוגי (מרבית המיקרוגלים כיום הם דיגיטליים), מה מספר תוכניות הבישול שלו (בין 5 ל-15), יכולת הפשרה על פי משקל וסוג המזון, עוצמות החימום שלו.
מבחינת המבנה של המיקרוגל, חשוב לשים לב לקיבולת שלו, אלה נעים בין 17 ל-35 ליטר, מן הסתם אם אתם מכינים ארוחות גדולות אז רצוי שתלכו על מיקרוגל בעל קיבולת גדולה, זה יכול לחסוך לכם עבודה וחשמל. לגבי עוצמת המיקרוגל, ככל שהעוצמה שלו (אשר נמדדת בוואט) תהיה גבוהה יותר כך הוא יחמם מהר וטוב יותר. נקודה אחרונה לגבי מבנה המיקרוגל, חשוב שהבפנים הוא יהיה עשוי נירוסטה אז החימום טוב יותר וכן קל יותר לנקות אותו.
אחרי שהתייחסנו למבנה ולכל הפרטים הטכניים של המיקרוגל, יש להתייחס לעצם הרכישה. כמו שציינו כאשר קונים מיקרוגל בחנות פיזית אין מה לבדוק אותו, אנחנו לא נכניס לתוכו אוכל ונחמם. לכן רכישה באמצועת חנות וירטואלית היא איננה שונה מרכישה בחנות פיזית, מה שכן יש לבחון את הפרטים הטכניים של הרכישה, למשל, האם המחיר כולל משלוח, תוך כמה ימים נעשה המשלוח, האם יש אפשרות לקחת את המיקרוגל ישירות מהחנות.
כפי שניתן להבין חנויות באינטרנט מתחלקות ל-2. חנויות ששייכות לרשת או לחנות שיש לה עסק פיזי. אז אין בעיה לדעת מי עומד מאחורי החנות ומי אחראי על המכירה. במקרים האלה, יהיה שירות לקוחות, טלפוני, פיזי וכן וירטואלי. סוג שני של חנות וירטואלית אלה חנויות ששייכות לאתרי מכירות. מדובר על אתרים שמוכרים ישירות או מרכזים שורה של חנויות והם המתווכים. אז זה נהיה יותר מסובך, אם תהיה בעיה במיקרוגל ייתכן ותצטרכו להיגרר מאחראי אחד לשני, בלי שתקבלו תשובה ברורה מי עומד מאחורי החנות.
נקודה אחרונה, כשאתם רוכשים מיקרוגל בחנות וירטואלית, תבררו כמה שנות אחריות יש לכם, על מה היא חלה ואצל היא תקפה, אצל היבואן עצמו או אצל החנות בה רכשתם. עכשיו כל מה שנותר לכם לעשות, זה להחליט איזו חברה לקנות וליהנות ממיקרוגל חדש
להשמיע את דעתך