הקריירה המגוונת של ניר גלילי

תא"ל (מיל.) ניר גלילי, נשוי ואב ל-3, יליד 1955, עבר במהלך השנים תחנות רבות שמרכיבות פסיפס מעניין וקריירה מגוונת, הן בצה"ל והן בסקטור האזרחי, ובהחלט כדאי להכיר אותו.

הקריירה הצבאית

ניר גלילי התגייס לחיל השריון מעט לאחר המלחמה הקשה ביותר בתולדות מדינת ישראל, מלחמת יום כיפור.

הוא בחר לשרת בחיל השריון, יצא עד מהרה לקורס מפקדי טנקים ובמלחמת לבנון ה-1 מילא תפקיד של סגן מפקד גדוד בחטיבת השריון 500. על החטיבה הוטלה המשימה להגיע לכביש ביירות-דמשק על-מנת לאפשר תנועה בטוחה ונוחה לשאר כוחות צה"ל בדרך לבירת לבנון. על אף קרבות קשים ומכשולים לא פשוטים, ובפרט מארב סורי גדול שהמתין לה בעין זחלתא, עמדה החטיבה במשימה. תפקודו של גלילי במהלך הקרבות והדבקות שלו במטרה הבטיחו את המשך קידומו בצה"ל, וכך הוא מונה מאוחר יותר למפקד גדוד שריון (גדוד 430) שלחם בלבנון, מפקד חטיבה 500, מפקד עוצבת עידן (אוגדת מילואים אשר שייכת לפיקוד מרכז) ומפקד מל"י (בסיס האימונים המרכזי של זרוע היבשה).

 

התארים האקדמיים של ניר גלילי

במקביל לטיפול במעלה סולם הדרגות והתפקידים בצה"ל לא הזניח ניר גלילי גם את הפן האקדמי.

תחילה הוא למד באוניברסיטת תל אביב לתואר ראשון בהיסטוריה כללית, תחום שמשך אותו עוד כשהיה ילד ומבחינתו היה זה אך טבעי ללמוד אותו באופן פורמלי וכמובן מעמיק.

לאחר מכן הגיע תורו של התואר שני, וגם במקרה זה הבחירה הושפעה מאהבה וכן שילבה גם שיקולי קריירה – התואר הנבחר היה MBA Executive, אחד התארים היוקרתיים של בית הספר לניהול ע"ש רקנאטי באוניברסיטת תל אביב. את הלימודים האלה סיים גלילי בהצטיינות, ואגב מאוחר יותר הוא שימש גם כמנטור בבית הספר למנהל עסקים של המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א) ותרם מניסיונו לסטודנטים בתוכנית זו.

 

הקריירה השנייה של ניר גלילי

לאחר שפרש מצה"ל פנה גלילי אל הסקטור העסקי וגם בו עשה חיל. בפרט כדאי לציין שני תפקידי ניהול מהנחשקים בארץ:

בין השנים 2000 ל-2010 היה גלילי מנכ"ל "שלמה sixt", ולאחר מכן מונה לתפקיד מנכ"ל "סונול", חברה גדולה אף יותר ששולטת בלמעלה מ-20% משוק הדלק בארץ.

בעשור שבו היה גלילי חלק מ"שלמה" הוא היה שותף מלא להזנקת החברה לצמרת שוק השכרות הרכב והליסינג, תוך שהיא עוקפת את המתחרות הגדולות אוויס ואלבר, ותופסת נתח שוק של כ-25% מכלל השכרות הרכב והליסינג (אוויס ואלבר ביחד מחזיקות נתח שוק דומה). עדות נוספת לזינוק המטאורי בפעילות העסקית של "שלמה" ניתן למצוא בגודל צי כלי הרכב של החברה, שצמח מכ-20,000 כלי רכב בשנת 2000 לקרוב ל-70,000 כלי רכב בשנת 2010.

בשנת 2010 הודיע ניר גלילי על פרישה מ"שלמה sixt" וזאת בשל הרצון לחפש אתגרים חדשים – אותם מצא בסונול. אחד האתגרים היו לשמר את רווחיות החברה גם לאחר שממשלת ישראל צמצמה את מרווח הרווחים בתחום מכירות הדלק. תא"ל (מיל.) גלילי, שהתאפיין מאז ומתמיד באיתור דרכים אל כל מטרה, בחר לפתח את תחום חנויות הנוחות ולפתוח חנויות שכאלה גם במקומות שאין בהן כלל תחנות דלק וכך סייע ל"סונול" לשמור על רמת רווחיות נאה. בנוסף הוביל גלילי בחברה מהפכה ירוקה כשהמטרה היא מטרה משותפת לכולנו: צמצום זיהום האוויר והקרקע, כך שגם ילדינו ונכדינו יזכו לחיות ברווחה על פני כדור הארץ. על יוזמות שונות בתחום זה אף זכתה "סונול" בפרס ירושלים לאיכות הסביבה בשנת 2016.

להשמיע את דעתך