שיטת הזכיינות בעצם מאפשרת לחברה מסחרית, להתפתח ולגדול בקצב מהיר יותר, וליהנות מפריסה יותר רחבה , מחיזוק המוניטין ומן הגדלת מחזור ההכנסות באמצעות הזכיינים. הזכיינים מצדם, נהנים מן האפשרות להקים עסק שיש לו מוניטין מוצלח ומוכר כבר מן היום הראשון. במקום לפתוח מסעדה איטלקית חדשה לחלוטין, עם שם שאינו מוכר, אפשר לרכוש זיכיון לפתיחת סניף של רשת מוכרת, להיות חלק ממותג ידוע ולדלג על השלב הראשוני והקשה של פרסום המסעדה, בניית תפריטים חדשים או בנייה של תשתית לקוחות שהינם קבועים, למידת והיכרות הלקוחות, התוכן העסקי, המוצרים והשירותים של העסק שפתחנו. לשני הצדדים (הצד המזכה והזכיין) יש אינטרס משותף לקידום העסקי והשאת רווחיה של הפעילות המשותפת. עם זאת, יש להניח שלכל צד ישנם אינטרסים נוספים שאינם משותפים בהכרח. כך, למשל, המזכה רואה לנגד עיניו את טובתה של הרשת כולה, את הצורך בהקפדה על כלליה של הרשת ואיכותם של המוצרים והשירות; הזכיין, לעומת זאת, יעדיף לפעמים את טובתו של הסניף שבידיו, גם אם על חשבונם של היתרונות שתקבל הרשת. זוהי הסיבה ששני הצדדים חותמים על הסכם זיכיון, שמטרתו לחלק ולהקצות את הסיכונים בין שני הצדדים, כל אחד ע"פ תרומתו לפעילות המשותפת.
איזו מסעדה איטלקית כדאי לפתוח במסגרת הזכיון
כל מי שעוסק בתחום זכיינות מסעדות (ובתחום הזכיינות בכלל) נוטל סיכון מסויים. הסוד כיצד אפשר להימנע מסיכונים מיותרים הוא לבחור את הפרויקט המתאים. אם כך נשאלת השאלה החשובה איזו מסעדה איטלקית מתאימה בעצם לרכישה של זיכיון? התשובה לכך טמונה ב:
1) אופי המסעדה – רשת המסעדות
2) הדרך שבה התנהלה הרשת עד כה.
3) שיטות העבודה של רשת המסעדות
4) ההצלחה שלה מול הקהל הישראלי.
זכיינות של מסעדה איטלקית אשר בראשה עומד שף מצליח, המוכר לציבור וידוע באיכויות שלו, יכולה להיות הצלחה. גם הקמת סניף של רשת מסעדות אשר הפכה לשם מוכר, יכולה להיות הצלחה. חשוב מאד לזכור שלא כל מסעדה איטלקית שיש לה גימיק או תפריט איטלקי ייחודי המדבר אל הקהל כרגע, תוכל להחזיק מעמד במשך שנים (ואפילו חודשים) ולכן יש תמיד להביט קדימה ולבחון את איכויותיה של המסעדה לטווח הארוך.
להשמיע את דעתך