ויזה לארה"ב טפסים – כל מה שצריך לדעת על הטפסים הנדרשים

ישנם אזרחים של מדינות מסוימות, למשל באיחוד האירופי, שלא נדרשים לויזה לצורך כניסה לארצות הברית. אזרחים ישראלים, לעומת זאת, חייבים להוציא ויזה בתוקף בין אם רצונם לטייל ובין אם רצונם לקדם יוזמה עסקית או ללמוד באקדמיה. על מנת לקבל אשרת כניסה חייבים למלא ויזה לארה"ב טפסים מתאימים. לאחר מכן, יש לעבור עוד כמה שלבים לפני שאפשר להזמין טיסה לתאריך המבוקש.

ויזה לארה"ב טפסים אונליין

הדבר הראשון שכדאי לדעת הוא שאת הטפסים הנדרשים להוצאת ויזה ניתן למצוא באינטרנט. אין צורך להגיע לצורך כך לשגרירות האמריקאית ולמעשה, גם מי שיגיע בשלב זה לשגרירות יופנה לאתר שהוקם לצורך כך. מצד אחד, העובדה שיש גישה לטפסים ברשת הופכת את העניין לפשוט וזמין. מצד שני, זה עשוי להיות בעיה למי שאין לו גישה לאינטרנט או למי שחסר את הידע המינימלי לגלישה והורדת טפסים.

מכיוון שמרבית הנוסעים לארצות הברית כבר השתלבו היטב בעולם הדיגיטלי, לרוב קל להם למצוא את הטפסים הללו. במידה ויש קושי או בעיה – ניתן לפנות לחברות שמסייעות במילוי הטפסים ועושות זאת צעד אחר צעד, ביחד עם הלקוח.

טפסים באנגלית וטפסים מתורגמים

מלבד העובדה שמדובר בטפסי בקשה אונליין, יש לדעת שמדובר בתהליך שמתרחש רובו ככולו בשפה האנגלית. ויזה לארה"ב טפסים שיש למלא חייבים להיות מקוריים, כאשר ההוראות והסעיפים השונים נרשמים באנגלית. השגרירות האמריקאית אינה מספקת טפסים בעברית, אבל מי שמרגיש צורך, יכול לקבל טפסים מתורגמים לעברית באמצעות חברות מתמחות. חברות כגון איזי ויזה למשל, שמסייעות בתהליך, מספקות מאגר טפסים כמו גם ליווי במילוי הפרטים בטרם שליחת הטופס לשגרירות.

חשוב לשים לב שבטפסים יש לציין לא רק פרטים אישיים אלא גם את מהות הבקשה ותכלית הנסיעה. הוצאת ויזה לארהב מבוצעת על פי קטגוריות שונות – יש אשרה נפרדת לתיירים, אשרה שונה למשקיעים פיננסיים, אשרה מיוחדת לסטודנטים וכמובן – ויזה לאנשים שאמורים לעבוד בארצות הברית באופן חוקי. בין אם אתם סטודנטים שטסים לארצות הברית למטרת לימודים, פנסיונרים שטסים לטייל, או אולי יהודים משיחיים שרוצים להפגש עם חברי קהילה שגרים בניו יורק, הטפסים צריכים להיות ממולאים כנדרש, באנגלית ולפי תכלית הנסיעה ומטרתה.

תשלום אגרה וחתימה

תהליך הגשת הבקשה ומילוי הפרטים כרוכים לא רק בזמן ובטרחה מסוימת. יש לשים לב לדבר נוסף – ויזה לארה"ב טפסים שממלאים ונשלחים מחייבים תשלום אגרה. מי שימלא את הטפסים ויבקש להשלים את התהליך (שכולל גם זימון לשגרירות האמריקאית בארץ, לצורך אישור הויזה) יצטרך לפני כן לשלם אגרה. את האגרה משלמים גם כן באופן מקוון וזאת – על פי מטרת הנסיעה. עבור מרבית המבקרים בארצות הברית, האגרה עומדת כיום על מאה ושישים דולרים.

נדגיש ונאמר שאת מילוי הטפסים יש לבצע בצורה מדויקת, ללא השמטות וללא מסירת פרטים שקריים. גם אם הבקשה מוגשת אונליין, הדבר מלווה בחתימתו של מגיש הבקשה על נכונות הפרטים. הדבר מבוצע ברעיון של חתימה אלקטרונית מקוונת, שמחייבת את החותם בדיוק כמו את מי שחתם על חוזה בכתב, בנוכחות עורך דין.

טפסים לצורך חידוש

הדבר האחרון שנרצה לדבר עליו לגבי טפסי הויזה מתקשר לאנשים שהייתה להם ויזה בעבר אך תוקפה פג. היו ימים שבהם הייתה קיימת לעיתים ויזה ללא הגבלת תוקף, אך כיום זה כבר לא קיים. חידוש ויזה לארצות הברית נדרשת לאחר שחלפו שנים אך גם כאשר הויזה הישנה נפגמה או שהדרכון הישן הלך לאיבוד. במקרה זה, יש להגיש בקשה ולמלא את כל הטפסים בדומה למי שמגיש בקשה לויזה בפעם הראשונה. אגב, גם עבור ילדים יש להגיש בקשה עם טפסים מתאימים.

להשמיע את דעתך