אמיר יקותיאל על הפרויקט החדש לסטודנטים

כשעלתה מחאת הדיור לפני מספר שנים, אחת הטענות שנשמעו היתה שאין מספיק דיור לצעירים סטודנטים. הכוונה של המוחים היתה, שאין דיור מכוון לסטודנטים אשר ממומן על ידי האקדמיה (מעונות) או על ידי הרשויות המקומיות.

מצב זה מוביל לסיטואציה לפיה סטודנטים, אשר אינם עובדים או עובדים במשרות חלקיות בלבד, נאלצים להמשיך להתגורר אצל ההורים (דבר שהוא לא תמיד אפשרי) או לחילופין לשכור דירות רגילות, ומאחר והשוק לא מוצף בדירות שכאלה, אז בעליהן מעלים מחירים מה שגורם למצב שהסטודנטים לא יכולים לשכור דירה בתנאים נוחים. לרשויות מקומיות רבות אין אינטרס להקים מבנים עבור סטודנטים מאחר ומדובר בקהל שאיננו עשיר, ולכן העירייה והעסקים לא ירוויחו מהם כמו מתושבים מבוססים בעלי משפחות.

מי שפעל בנושא היו יזמים שהחליטו לבנות עבור סטודנטים מבני מגורים אשר מותאמים עבורם. אחד מהם הוא היזם אמיר יקותיאל. אמיר יקותיאל מקבוצת AMY, הבין את הצורך של הקהל הצעיר למגורים בסביבה תומכת ובתנאים נוחים, הוא גם הבין שזה לא חייב להתבצע בערים הגדולות ליד האוניברסיטאות המוכרות, שם גדלים הסיכויים למצוא דירות במעונות או דירות מושכרות שכן ההיצע הוא גדול יותר מאשר בערים אחרות. לכן הוא פנה ליצור פרויקטים של בנייה לסטודנטים דווקא בערים שיש בהן מכללות, למשל הוד השרון, הרצליה, נתניה.

בשלושת הערים הנ"ל פועלות שורה של מכללות, כך הקבלן אמיר יקותיאל יכול היה להקים מבנים עבור הסטודנטים שלומדים במקומות אלה. היתרונות עבורו היו ברורים, ראשית, מדובר על ערים גדולות אך לא כאלה שיש בהן היצע גדול של דירות להשכרה עבור סטודנטים, זאת בוודאי להבדיל מערים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, שם ממוקמות האוניברסיטאות הגדולות. שנית, יש בשלושת המקומות הנ"ל מכללות מוכרות ופופולאריות, שלוש, כל עוד המכללות פועלות בעיר ומצליחות, יהיה ביקוש לדירות סטודנטים (תהיה תחלופה בין הסטודנטים מדי שנה).

לצעירים שלמדו בערים שציינו, הפרויקטים היוו יתרונות גדולים, הראשון הוא שהם יכלו לשכור דירות במחיר סביר, השני, מדובר בדירות אשר קרובות למתחמי המכללות השונים, והיתרון השלישי הוא, מדובר על פרויקט בנייה איכותי, ברמה גבוהה שנבנה על ידי חברה שמתמחה בכך.

בנייה לסטודנטים של היזם אמיר יקותיאל

כאמור, המבנים שמציעה חברת AMY של אמיר יקותיאל, הם מבנים איכותיים שאינם נופלים ברמתם מאיכות המבנים שהחברה בונה ומציעה לקהל של משפחות וזוגות צעירים. מדובר על יחידות דיור בגודל של 30 עד 70 מטר מרובע, בנוסף הפרויקט כולל חדרי לימוד, חדרי הרצאות, אולם כנסים, חדר כושר ובמילים אחרות כל מה שצריך להיות בסביבה סטודנטיאלית בתנאים הטובים ביותר.

אותם פרויקטים מעניקים לסטודנטים את כל מה שהם צריכים בשביל ליהנות מאיכות חיים בזמן הלימודים שלהם אך הם גם יאפשרו לערים בהן נבנים הפרויקטים להפוך למוקד משיכה לקהל צעיר אשר ייתכן וירצה להמשיך להתגורר בהן גם אחרי סיום התואר.

תיאור: למה הסטודנטים יפסיקו לגור אצל ההורים? כל מה שרציתם לדעת על הפרויקטים של אמיר יקותיאל בהקשר של הסטודנטים

להשמיע את דעתך