ניר גלילי מפקד בעבר מנכ"ל בהווה

חיל השריון הוא אחד מעמודי התווך של צה"ל. בכל מלחמות ישראל, וגם ביניהן, מילאו השריונרים חלק מרכזי בהגנה על הגבולות ועל אזרחי המדינה, ובאופן טבעי קצינים בכירים רבים צמחו בחיל זה ובהם האלוף (במיל.) סמי תורג'מן, תת אלוף גיא חסון, האלוף (במיל.) משה פלד ז"ל שהוגדר כאחד מחמשת המצביאים הטובים בעולם בתחום השריון והאלוף (במיל.) יוסי בן חנן (מי שתמונתו אוחז בנשק במימיה של תעלת סואץ הפכה לאחד הצילומים המפורסמים של מלחמת יום הכיפורים). גם תת אלוף (מיל.) ניר גלילי, שלאחר שחרורו מצה"ל הפך למנכ"ל חברת שלמה סיקסט ולאחר מכן מנכ"ל סונול, עבר כברת דרך ארוכה בחיל השריון, ובאופן טבעי הושפע לא מעט מהערכים לאורם פועל החיל.

 

ניר גלילי – קצין שריון ומפקד צאלים

ניר גלילי, יליד שנת 1955 ואב לשלושה, הוא כאמור מנכ"ל "סונול".

לחיל השריון הוא התגייס מעט לאחר מלחמת יום הכיפורים, שפרצה כידוע באוקטובר 1973. כבר בתחילת דרכו בצבא, שבאותה תקופה התמקד בשיקום יכולותיו לאחר הקרבות הקשים מול הסורים והמצרים, הבין ניר גלילי כי זה המקום הנכון עבורו.

ממפקד טנק התקדם גלילי לקצונה, פיקד על מחלקה, פלוגה, גדוד וחטיבה – חטיבת השריון 500 – תוך שהוא תמיד ממלא את המוטל עליו במסגרת המשימות המבצעיות של החטיבה במהלך מבצע שלום הגליל, שלימים קיבל את השם מלחמת לבנון הראשונה.

במלחמה זו שבתחילתה כיהן ניר גלילי כסגן מפקד גדוד, השתתפה החטיבה (עליה פיקד דורון רובין) בשורת קרבות בדרך לביירות, וזאת במטרה לסלק מהעיר ומדרום לבנון כולה את המחבלים שאיימו על צפון מדינת ישראל. בנוסף לקחה החטיבה חלק פעיל במשך שנים רבות במשימות שונות באזור הביטחון בדרום לבנון, שהוקם במטרה להעניק שקט לתושבי הצפון ואכן מילא את ייעודו ואפשר את השגשוג של הגליל והגולן.

באמצע שנות התשעים מונה גלילי למחליפו של בוגי יעלון (לימים, רמטכ"ל ושר הביטחון) כמפקד בסיס צאלים. בסיס זה, ששמו המלא הוא "המרכז הלאומי לאימוני יבשה", נחשב לאחד הבסיסים החשובים של צה"ל. במקום מתאמנים עד היום מיטב הכוחות, סדירים ומילואים, והוא כולל גם מתחמים לאימונים מיוחדים כגון לוחמה באזורים מיושבים. לקראת סוף שנות התשעים השלים גלילי את תקופת כהונתו כמפקד בסיס צאלים ופרש מצה"ל.

 

החיים באזרחות

אחד היתרונות של שירות צבאי ממושך הוא האפשרות לשלב במהלך השירות גם לימודים אקדמיים. גלילי, שהשתחרר בדרגת תת אלוף, השלים תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת תל אביב, ולאחר מכן המשיך ללימודי תואר שני במנהל עסקים למנהלים. עוד באקדמיה השתלב גלילי במסלול של חונכות – כמנטור לסטודנטים לתואר שני בניהול במרכז ללימודים אקדמיים (מנטורים נוספים היו רמי לוי, הראל ויזל מפוקס, גבי רוטר מקסטרו ועוד).

אל תפקידו הניהולי הראשון בסקטור העסקי מונה ניר גלילי כמעט מיד לאחר פרישתו מצה"ל, והיה זה כאמור תפקיד מנכ"ל חברת שלמה סיקסט.

הוא מילא תפקיד זה במשך עשר שנים, ולאחר שהרגיש כי הביא לידי ביטוי את מלוא יכולותיו המגוונות בחברה, וכששלמה סיקסט הפכה למובילה בתחום השכרת הרכב והליסינג, החליט גלילי לעבור לתחנה הבאה: מנכ"ל חברת הדלת סונול – חברה בעלת היסטוריה עשירה ופעילות ענפה בהווה.

סונול, מחברות הדלק המובילות כיום בארץ, הוקמה לפני למעלה מתשעה עשורים, תחת השם "ואקום אויל", וכיום היא בבעלותו של איש העסקים דודי ויסמן אשר רכש אותה מקבוצת עזריאלי תמורת כ-360 מיליון ₪ בקיץ 2016. לחברת הדלק סונול יש יותר ממאתיים תחנות דלק בפריסה ארצית, חלקן מתופעלות תחת שם מותג נפרד ובהן גם תחנות שמשרתות את המגזר החקלאי. כמו כן מפעילה החברה חנויות נוחות רבות הממותגות בשם So Good.

להשמיע את דעתך