קצינים בכירים רבים עברו לאחר שחרורם לשוק האזרחי ועשו גם בו חיל במגוון תפקידים (והיו גם כמובן כאלה שהצליחו פחות) – אחד מאלה שכן הצליחו, ובגדול, הוא תת אלוף (במיל') ניר גלילי.
מפקד טנק ביום כיפור, סמג"ד במלחמת לבנון הראשונה
גלילי נולד ב-1955 והתגייס לצה"ל בשנת 1973 – השנה בה פרצה כידוע מלחמת יום הכיפורים, ככל הנראה הקשה במלחמות שעברה מדינת ישראל.
כשהמלחמה פרצה ניר גלילי כבר היה מפקד טנק, ואין ספק שלתפקיד האחראי כמו גם להשפעות של קרבות עקובים מדם באופן כללי תפקיד נכבד בעיצוב אישיותו ובהפיכתו למחויב למדינה כמו גם מחויב להצלחה באופן כללי – והרי נחישות היא אחד המפתחות העיקריים בדרך להצלחה בכל תחום ומכל סוג.
במבצע שלום הגליל (שעם השנים זכה לשם מדויק יותר, מלחמת לבנון הראשונה) מילא גלילי את תפקיד סגן מפקד גדוד 195 של חטיבת השריון 500. מפקד החטיבה היה האלוף דורון רובין (שהתמנה לתפקיד מספר ימים לפני פרוץ המלחמה) ומפקד הגדוד היה עמי אבן. החטיבה לקחה חלק בקרבות קשים במיוחד ובפרט זה שנערך בעין זחלתא שם ציפו לה כוחות סוריים בהיקף נרחב ובעוצמה אדירה. הנחישות חסרת הפשרות של מפקדי וחיילי החטיבה הובילה אותה להתגבר על המכשולים ולהגיע אל הכביש שמחבר בין דמשק לביירות ובכך בעצם לבצע את המשימה שהוטלה עליה. בהמשך המלחמה פעלו מפקדי וחיילי חטיבה 500 גם בביירות עצמה – וגם לכל אלה כמובן חלק בגיבוש אישיותו של גלילי שאינו נרתע משום מכשול ופועל תמיד במלוא העוצמה על מנת להשיג את המטרות שהוצבו לו או שהוא הציב לעצמו.
בהמשך שירותו הצבאי התמנה ניר גלילי למפקד גדוד 430 (אחד הגדודים האחרים של חטיבה 500), למפקד החטיבה עצמה וכן למפקד בסיס האימונים הראשי של כוחות היבשה הלא הוא מל"י (הבסיס הגדול ששוכן בצאלים ושבעבר נקרא באלי"ש). במסגרת תפקיד זה (שאגב, מי שכיהן בו לפני גלילי היה משה יעלון) התנסה גלילי גם בניהול מערכת גדולה מאוד שכן מדובר בבסיס עצום בשטחו, הכולל 4 מרכזי אימונים וכן את מתקן האימונים הגדול ביותר בעולם ללוחמה בשטח בנוי (מתקן עם כ-600 מבנים כולל כאלה בני 8 קומות, קסבות, מסגדים, מעברים תת קרקעיים ועוד. בין השאר מתאמנים בו גם כוחות מצבא ארה"ב וכן צבאות זרים נוספים). כמו כן נמצאים בשטח מל"י אלפי חיילים בכל רגע נתון וכמובן שהאחריות לשלומם והדאגה לרווחתם תרמה אף היא יכולות חדשות וחיוניות לארגז הכלים של תא"ל גלילי.
כיצד הזניק ניר גלילי את "שלמה" לראש טבלת חברות השכרות הרכב?
בשנת 2000 פרש ניר גלילי מצה"ל וזמן קצר לאחר מכן מונה לתפקיד המנכ"ל של חברת הליסינג והשכרת הרכב "שלמה sixt".
כשתא"ל (במיל') ניר גלילי נכנס לתפקיד הכיל צי כלי הרכב של "שלמה" כ-20 אלף כלי רכב. עשור לאחר מכן, כשגלילי עזב את התפקיד, כבר הכיל צי כלי הרכב של החברה לא פחות מ-70 אלף כלי רכב – אינדיקציה מעולה לשגשוג חסר התקדים שחוותה "שלמה sixt" תחת ניהולו של גלילי, שגשוג שבא לידי ביטוי באופן טבעי גם בדוחות הכספיים של החברה כשרק לשם הדוגמה ברבעון השני של 2009 עמדו הכנסותיה על למעלה מ-770 מיליון ש"ח.
כדאי להדגיש כי במהלך תקופה זו ניצבו בפני גלילי ו"שלמה" אתגרים לא פשוטים בדמות משבר כלכלי גדול (זה של 2008 שהשפיע על תחומים רבים בכל רחבי העולם) וכן תחרות עזה מצד אוויס ואלבר, אולם החברה השכילה לצמוח, בעיקר בזכות המדיניות שהנהיג גלילי ובמרכזה קשב מלא לצרכי הלקוח.
להשמיע את דעתך